Základní rozdíly mezi Instagramem a Facebookem s využítím pro firmy

21.03.2018

Facebook a Instagram jsou dvě top sociální sítě, díky kterým můžete oslovit velké množství potencionálních zákazníků. Jsou podobné a zároveň velice odlišné. Obě patří pod společnost Facebook a velice zajímavým přirovnáním je, že prvorozeného syna krále, vždy vychovávají k tomu, aby se jednou sám stal králem. A stejně tomu je i v tomto případě.

Podívejme se na to, co mohou nabídnout jako jednotlivé platformy. Pak se podíváme, jak mohou být použity k oslovení vašeho publika v různých kontextech.

Facebook především dává možnost lidem spojit se v komunitách, presentovat se a zůstat se svými blízkými v každodenním kontaktu. Obsahem by měli být zajímavé informace, nové nápady a zábava.

Hlavním principem fungování je, že pokud ubývá vzájemných interakcí, ubývá i zobrazovaných příspěvků na zdi. Protože Facebook si zakládá na tom, aby se lidem zobrazoval přesně ten obsah, který je opravdu zajímá. I z tohoto důvodu byl pro rok 2018 nastaven pro Facebook nový algoritmus, který značně sníží organický dosah příspěvků firmám.

Naproti tomu na Instagramu je založen na sdílení zkušeností a zážitků. Tedy na Instagram lidé nechodí komunikovat, ale spíše hledat inspiraci a emoce. 

Dalším rozdílem oproti Facebooku je ten, že můžete sledovat koho chcete a nejste nijak omezeni ani vázáni. 

A jak tedy lze využít Instagram jako firemní reklamu? Skrz příběhy značek. Lidé totiž milují příběhy, které jim prostřednictvím jedinečných obrázků můžete vyprávět.  

Pro dlouhodobě udržitelnou a výhodnou strategii není dobré, aby jste na firemní Instagram jen kopírovali své příspěvky z Facebooku a obráceně. 

Proč? Protože, ač jsou obě sociální sítě pro zábavu, tak od každé očekáváte něco jiného, jak jste se dozvěděli v předešlých odstavcích. A právě kvůli těmto rozdílům, byste měli odlišovat i obsah, který chcete na svých firemních profilech presentovat.

A jak by měl vypadat správný feed firem na Instagramu? Ve své podstatě se nebude moc lišit od těch uživatelských. Co to ale znamená? Aby váš Instagramový profil zaujal, musí být vizuálně atraktivní, přirozený, ale zároveň originální. A hlavně by z každé fotky by neměl váš produkt křičet KUP SI MĚ.

Zároveň s těmito pravidly by měl mít celý profil jednotnou grafiku a strukturu. Najděte si nějaký společný prvek, který budete používat ve všech příspěvcích nebo to mohou být stejné filtry nebo rámečky či barvy.

Pro text volte emoce. Tzn. snažte se v kratších příspěvcích uživatele inspirovat a motivovat. 

A určitě se nebojte upoutat pozornost publika použitím videí a odkazů na váš blog či webové stránky.


Autor: Monika Slováčková