Jak využít geotagging na Instagramu ve prospěch své firmy

25.04.2018

Geotag vám dovolí strategicky se spojit s vašimi potencionálními klienty. Pokud bude vaše strategie promyšlená a důsledná můžete najít lidi, kteří vaše podnikání skutečně podpoří.

Instagram je skvělý prostředek, jak prozkoumat svět hned za vaším prahem, bez nutnosti osobní návštěvy. Hledáte novou restauraci ve svém okolí? Kam vyrazit na dovolenou? To vše je možné a to díky upřesnění polohy u příspěvků.

A sloužit bude nejen k vyhledání dovolené, ale i k vyhledání nových potencionálních zákazníků či budování vztahů v místní komunitě.

V tomto případě ani není nutné vlastnit kamennou prodejnu, aby se vám práce s upřesněním polohy vyplatila.

Přečtěte si 5 tipů, jak využít upřesnění polohy u vašich příspěvků:

1. Uvedení adresy v Bio

Základní tip je uvést svou adresu v Bio. U firemních účtů máte možnost přidat tlačítko akce s trasou, která odkazuje přímo do map a navigace.

Jak na to:

  • Upravit profil -> kontakty -> adresa

2. Označení polohy příspěvku

Zdá se vám to jako triviální tip? Ano, ale je k podivu, kolik firem této možnosti nevyužívá.

Použití označení polohy vám přitom nezaručuje jen zobrazení na mapě Instagramu, ale i zobrazení ve výpisu. To je skvělé pro místní obyvatele a turisty, kteří kontrolují dění v dané lokalitě.

Nemusíte se však omezovat pouze na vaši kamennou prodejnu. Využijte i festivalů či konferencí ve vašem okolí, kde by se podle vás mohli zdržovat vaši potencionální zákazníci. 

Pokud vlastníte kamennou prodejnu nebo restauraci, důsledně přidávejte svou polohu ke každému příspěvku. Při nepřetržitém přidávání příspěvků z jednoho místa máte šanci se dostat do rozbočovače dané polohy a tím zaujmout ještě více potencionálních zákazníků.

3. Použití hashtagu lokality

Opět ty hashtagy. Ano i v tomto případě vám mohou pomoci odlišit se od konkurence a vystoupit z davu. Navíc pomohou, aby vás lidé sami našli.

Využijte obecných hashtagů s názvem města či ulice, ale nezapoměňte i na specifické hashtagy dané lokality.

Věnujte proto ze začátku čas malému průzkumu a kombinujte obecné hashtagy s těmi specifickými a zvyšte tak svůj dosah na Instagrmu.

K samotnému výzkumu můžete opět použít Instagram a možnosti vyhledávání souvisejících hashtagů.

Další možností je využítí hashtagů, které mají geografický či historický význam. Nebojte se těchto hashtagů využít, jestliže právě pod nimi se mohou sdružovat vaši potencionální zákazníci. Např. móda = Pařížská ulice v Praze či oblast nákupních center.

Jak hledat související hashtagy lokalit:

1. Přes vyhledávání (ikona lupy) otevřete hashtag a pod profilovým obrázkem najdete modře zbarvené související hashtagy.

2. Otevřete vyhledávání (ikona lupy) a překlikněte na vyhledávání hashtagů.

4. Aktivita u příspěvků z vaší lokality

Pokud budete upřímně komentovat a zapojovat se je to skvělý způsob, jak ukázat nejen svým potencionálním zákazníkům, že tu jste. Tímto způsobem se dobře navazují i možná partnerství či obchodní příležitosti. 

Kromě těchto výhod je toto skvělé místo pro průzkum trhu. Prozkoumejte svou konkurenci v okolí a nechte se inspirovat specifickými hashtagy, které pro danou lokalitu používají. 

5. Sdílení polohy ve Stories

Instagram Stories dovolují v reálném čase sdílet své zkušenosti. Pokud přidáte označení polohy můžete oslovit ještě více lidí.

Jak na to:

  • Nahrajte svou fotografii nebo text a pokračujte šipkou uprostřed,
  • klepněte na ikonu samolepky (nahoře uprostřed) nebo přejeďte prstem odspoda nahoru a vyjede vám nabídka,
  • zvolte umístění a sdílejte.

Pokud nechcete textem rušit kvalitu fotografie, označení polohy můžete přesunout za hranice obrazovky a tím ponechat fotografii čistou, ale stále zůstat ve výpisu dané polohy.


Napište mi do komentáře, který z tipů geotagu používáte nejčastěji. Nebo používáte všechny tyto tipy u svých příspěvků?



Autor: Monika Slováčková