Jak na kvalitní firemní příspěvek na Instagramu

18.04.2018

Co by měl obsahovat kvalitní příspěvek firmy na Instagramu, podle nejnovějších výzkumů i praxe.

Perfektní příspěvek podle statistik

Německá společnost Quintly provedla v lednu 2018 rozsáhlý výzkum příspěvků na Instagramu (1 019 978 příspěvků na 41 389 účtech). Podle výsledků je v obsahu stále nejpoužívanější fotografie, ale nejvíce interakcí má video, následuje karusel a až poté samostatná fotografie. A tento trend stále poroste.

Stálé dilema, kdy sdílet příspěvky na Instagram, je spíše individuální a řešit by jste ho měli především průzkumem vlastních analytických dat. Obecně ale platí, že víkendové příspěvky zaznamenávají větší množství interakcí. 

Mnoho jak firemních, tak osobních profilů stále nepoužívá emoji, ale jejich použití značí větší míru interakce, více se dočtete v článku zde.

Berte prosím na vědomí, že tento výzkum byl proveden pouze na objektivních technických faktorech. Ale subjektivita hraje v úspěšnosti jednotlivých profilů také důležitou roli. Analyzujte proto pravidelně svůj profil a výsledná data můžete porovnat s prezentovanými výsledky a na základě toho optimalizovat vaší obsahovou strategii.

Faktory v obsahu

Kvalita obsahu stále hraje jednu z hlavních rolí.

Obecně platí, že příspěvky s tváří člověka jsou o 38 % oblíbenější. Fotografie s tváří může polidštit i ty nejserióznější značky. Proto se pokuste zařadit více takových fotografií. Vhodné jsou například fotografie "ze života", kdy člověk na fotografii ukazuje užívání produktu v reálném životě (tzv. lifestylové fotografie).

Vaše příspěvky by měly vyjadřovat emoce, které jsou na Instagramu důležité. Použitím vhodných barev a jejich kombinací můžete tyto emoce zdůraznit a ovlivnit tak estetické vyjádření příspěvku. 

Modrá barva - uklidňuje a vyjadřuje pohodu. Statistiky uvádějí, že pokud je ve fotografii zastoupená právě modrá barva (voda, nebe, atd.) stoupá oblíbenost příspěvků.

Zelená barva - uklidňující barva, která symbolizuje růst, tvorbu a vývoj.

Červená barva - barva vzrušení, vyjadřuje energii a dynamiku, ale i ohrožení. 

Oranžová barva - dynamická teplá barva, evokuje radost a očekávání.

Žlutá barva - charakterizuje vystupující energii, je veselá a otevřená, vyvolává pocit srdečnosti.

Hnědá barva - solidní, vážná, realistická, střízlivá. Představuje jistotu, pořádek a tradice.

Bílá barva - vyjadřuje čistotu, pravdu, svobodu a začátek.

Černá barva - formální barva, která dokáže vyjádřit eleganci a sílu, ale také smutek a prázdnotu.

Lokalizace

Určitě využívejte možnosti lokalizace vašich příspěvků. Tímto způsobem můžete organicky oslovit mnohem více lidí, tzn. zvýšit interakce na svém příspěvku. Více v článku zde

Budu ráda, pokud mi do komentáře napíšete, zda analytika vašeho profilu souhlasí s daným výzkumem nebo máte jiné zkušenosti.



Zdroj: Quintly.com, celý výzkum si můžete stáhnout v angličtině zde.

Autor článku: Monika Slováčková