Emoji a firemní komunikace

11.04.2018

Přemýšlíte zda je pro vaši firmu, která se i na Instagramu snaží vystupovat formálně vhodné využívat tolik oblíbené emoji? Toto dilema se teď pokusíme rozlousknout pomocí statistik, které nemusí být ani trochu nudou.

Od samých počátků digitálního světa se emoji využívaly k vyjádření pocitů a postupně se tak dostaly i do našich všedních životů. Podle výzkumů mají tyto většinou žluté usměvavé tvářičky stejný efekt na lidský mozek, jako když se lidé dívají do obličeje smějícího člověka.

Studie, ze které tento článek vychází byla provedena na 29 000 účtech s 5,5 milionech postů firmou Quintly v první polovině roku 2017.

A podle této studie využívá emoji ve své komunikaci 56,5% účtů. A to z dobrého důvodu.

Pokud je v popisku použit více než jeden emoji, dochází ke zvýšení interakcí na daném příspěvku o necelých 48%. Z toho vyplývá, že používáním emoji nedochází pouze ke zdůraznění emocí v textu, ale podněcuje uživatele k akci.

Jak si můžete všimnout na dalším obrázku, mezi nejpoužívanějšími emoji nenajdete žádného, který se řadí mezi ty "klasické" usměvavé tvářičky. Ale emoji, které je možné využít i ve firemní komunikaci.

Závěrem z této studie můžeme vyvodit, že používání emoji vede ke zvýšení interakcí na jednotlivých příspěvcích a celkově tak mohou podpořit interakce na vašem profilu. Tzn. že i jako firma by jste mohli využívat emoji s nemalými výsledky.

Můžete například využívat emoji, které se stane pro vaši firmu symbolem a časem se dostane do podvědomí lidí, kteří vás sledují a na základě toho si na vás vždy vzpomenou.

Ale jak se říká, všeho s mírou a za každým slovem nemusí být přidáno deset srdíček a jedno mrknutí.


Směle do toho a budu ráda, když mi do komentáře napíšete, jestli i vy využíváte emoji a jaké to má podle vás dopady na vaše příspěvky.



Autor: Monika Slováčková