5 + 2 jednoduché kroky k nalezení TOP hashtagů právě pro vás

26.03.2018

Hashtagy jsou pro efektivní marketing na Instagramu alfou a omegou.

Pokud se v nich zatím moc neorientujete, určitě vám pomůže princip nálevky, který je vysvětlený níže.

Jedná se o 7 typů hashtagů, od velmi populárních s vysokou konkurencí k těm méně populárním s nízkou mírou konkurence. K oslovení co nejvíce lidí je dobré tyto tipy různě kombinovat.

Co znamená hustota hashtagu a jak s ní pracovat

S hustotou počítejte vždy, když si vybíráte nějaký hashtag, a je jedno mezi který tip se řadí.

Vysoká hustota znamená, že pod daným hashtegem je již mnoho příspěvků (<500 K), tzn. vysoká konkurence a je těžké se dostat mezi viditelné příspěvky.

Naopak nízká hustota znamená méně příspěvků a tudíž méně konkurence a snadnější probojování mezi viditelné příspěvky.

Dobře zacílené hashtagy jsou ty, které vystihují obsah vaší fotografie a zároveň patří mezi ty používané a nejvíce vyhledávané.

Hustotu používání a oblíbenosti určitého hashtagu zjistíte zadáním do vyhledávacího řádku Instagramu.

V této fázi se zamyslete nad svou strategií, tedy zda vám jde o oslovení jen místního publika nebo vám jde hlavně o počet sledujících. V tom druhém případě se vám určitě vyplatí využití některých cizojazyčných hashtagů (angličtina, ruština, němčina).

Jaký počet hashtagů používat


Instagram povoluje dát do jedné fotografie až 30 hashtagů. Někdo to již považuje za spam. Podle statistik je průměrný počet používaných hashtagů 11.

Pokud začínáte, tak se nebojte těch 30 hashtagů klidně využít, ale dejte si záležet, aby byly opravdu relevantní a odpovídaly obsahu fotografie.


Najděte své TOP hashtagy

Instagram je skvělý pro oslovení vašich potencionálních zákazníků, pokud víte, kde je hledat. Instagramové hashtagy vám s tímto cílením pomohou, protože představují skvělou bezplatnou reklamu, která vám otevře dveře k vašim zákazníkům a do zajímavých komunit.


Příkladem pro lepší pochopení: móda, životní styl, 

  • #fotograf (2 348 413 příspěvků)
  • #dogs (61 660 424)
  • #marketing (17 019 704 příspěvků)

V těchto typech hashtagů se pohybuje miliony lidí, takže vám moc lidí nepřivedou, ale pro fungování Instagramu jsou skvělé, protože bude vědět, kde se pohybujete a může vás lépe zařazovat na stránce Prozkoumat.


Příklad pro lepší pochopení:

  • #svatebnifotograf (15 261 příspěvků)
  • #doglifestyle (45 810 příspěvků)
  • #internetmarketing (918 766 příspěvků)

Příklad pro lepší pochopení:

  • #weddingphotomag x #tvojesvatba (časopisy o svatbách)
  • #redbull
  • #koktejlcz

Týká se především značek (např. časopisy, produkty) a velkých účtů na Instagramu, které dané téma zastřešují. K získání nových sledujících, lze tento typ hashtagů využít dvěma způsoby:

  1. Můžete se pokusit být součástí značky

  2. Prozkoumejte nové výsledky vyhledávání určitých značek, protože lidé se o své oblíbené značky aktivně zajímají, a pokud budete jejich součástí můžete získat nové spojení.

Určitě si v této části vytvořte i vlastní hashtag, protože, tyto komunity jsou plné lidí, kteří chtějí být vidět stejně jako vy. Tímto způsobem se můžete odlišit a  zároveň si můžete pomoci navzájem.


Příklad pro lepší pochopení:

  • #umenifotit
  • #zenynacestach
  • #australskyovcak

Instagramové komunity jsou velmi oblíbené. Může se jednat o podporu pro začínající podnikatele nebo ženy podnikatelky, nebo jen skupinu se stejným zájmem, např. výlety v určité lokalitě s dětmi nebo chovatelé jednoho plemene psa.

Abyste využili potenciál komunit naplno, nezapomínejte s ostatními aktivně komunikovat a reagovat na jejich příspěvky.

Příklad pro lepší pochopení:

  • #svatebnifotografpraha (1 039 příspěvků)
  • #internetmarketingpraha

Díky tomuto typu hashtagů můžete být velice specifičtí. A dokážete lépe přitáhnout ty správné potencionální zákazníky.

Nemusíte se bát, že vás kvůli tomu nikdo nenajde. Právě díky tomuto umístění ti, kteří vás najdou to budou myslet opravdu vážně.

A jak takový hashtag vytvořit?

Nika (specifikace) + průmysl + místo

Základní určení hashtagů pro vaši firmu jsme si prošli, teď se vrhneme na ještě specifičtější použití a tím jsou události a svátky.

Příklady pro lepší pochopení:

  • #pyeongchang2018 (534 745 příspěvků)

  • #rockforpeople (12 665 příspěvků) -> #rfp2018

  • #veggienaplavka (1 100 příspěvků)

Příklad pro lepší pochopení:

  • #mezinarodnidenzen (2 841 příspěvků)
  • #vanoce2017 (20 607 příspěků)
  • #summerholiday2017 (18 427 příspěvků)

Zde budete muset mít trošku rozhled a sledovat dění kolem vás, ale i ve světě. Staňte se součástí dané události či oslavy. Vždy si ale zkontrolujte, dané označení hashtagu, aby jste nepoužili nějaký nerelevantní.

Na tento typ hashtagů určitě nezapomínejte. Skvělým způsobem jak být vidět je sdílet a oslavovat tyto dny s ostatními uživateli. A nemusíte se omezovat na daný den, ale reklamní kampaň můžete spustit dopředu a oslovit své potencionální zákazníky např. soutěží nebo slevami.

Pracovní sešit

Váš text začíná právě zde. Klikněte a můžete začít psát. Rem aperiam eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit.

Quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt neque porro quisquam est qui dolorem.


Stále si nevíte rady? Nemáte na to čas? Nebo se vám do toho jen nechce?


Nevadí, právě kvůli tomu jsem tu pro vás, takže mě neváhejte kontaktovat.


Autor: Monika Slováčková