5 + 1 tip na nástroje pro správu sociálních sítí

04.04.2018

Pokud s plánováním na sociálních sítích teprve začínáte, mějte na paměti, že je to postupný proces a někdy může chvíli trvat, ale určitě se to vyplatí. 

Od samého začátku je také třeba mít na paměti, k jakému účelu danou síť chcete využívat. Podle toho poté plánovat samotný obsah.


Nástroje pro správu sociálních sítí

V době, kdy se vám všechny vaše sociální sítě rozrostou, se vám určitě budou lépe spravovat pomocí nějakého nástroje k plánování a sdílení.

Na trhu je takových nástrojů hned několik a je jen na vás, který vám bude nejvíce vyhovovat. Všechny níže uvedené nástroje mají verzi Free, s omezenými, ale dostačujícími možnostmi (odkazy na stránky jednotlivých nástrojů jsou vložené do nadpisů). 

Pro některé může být překážkou, že všechny nástroje jsou pouze v angličtině, ale i tak se toho nebojte a určitě je vyzkoušejte (pomoci může i např. Překladač Google).

Hootsuite

Tento nástroj se řadí mezi ty nejvyužívanější. Nabízí nástěnku (podobnou jako je zeď na Facebooku), na které můžete sledovat své účty na sociálních sítích nebo účty ostatních uživatelů, např. konkurenci.

Verze Free nabízí možnost spravovat 3 sociální profily, např. můžete mít firemní a osobní. Můžete si i nastavit co přesně chcete monitorovat, a to pomocí klíčových slov nebo umístění. 

Tento nástroj umožňuje velice dobře sledovat a měřit výsledky kampaní a následně vytvářet reporty. 

Nabízí se i možnost propojení s různými aplikacemi jako je Mailchimp, Dropbox, Wordpress, atd.

Dobře mají zvládnutý i vzdělávací kurz, který je dostupný zdarma - pomocí videí, které jsou vždy na konci kapitoly shrnuté v textu. Výhoda pro ty, kteří angličtinu neovládají a překladač je jejich kámoš.

www.hootsuite.com
www.hootsuite.com

Buffer

Tento nástroj je skvělý pro plánování. Můžete si určit přesné časy publikování jednotlivých příspěvků. Následně poskytne podrobné informace o zapojení i dosahu příspěvků a nejlepší časy pro další publikování.

Ve verzi Free máte možnost sledovat 3 účty na různých sociálních sítích.

Nástroj umožňuje rozšíření pro Firefox, Chrome a Safari, díky čemuž máte možnost publikovat obsah rovnou z webových stránek.

Vzdělávání zdarma ve formě webinářů.

Later

Skvělý nástroj pro plánování určený především pro Instagram (+ facebook, pinterest, twitter), kde máte možnost vizuálně naplánovat své příspěvky, takže rovnou uvidíte, jak spolu fotografie ladí. 

Ve verzi Free je k dispozici základní analytika. Možnost vyhledávání a ukládání obrázků a videí do knihovny v neomezeném množství.

Propojení s mobilní aplikací pro Android i iOS.

Napojení na Dropbox a Google Drive.

Hezky zpracované vzdělávání formou videí se zaměřením na Instagram.

www.later.com
www.later.com

Planoly 

Další nástroj pro plánování, tentokrát určený jen pro Instagram, s možností vizuálně naplánovat své příspěvky.

Ve verzi Free můžete nahrávat fotografie, videa a gify. Je k dispozici i základní analytika, ale pouze k fotografiím. Správa pro doručenou poštu a odpovědi.

Propojení s mobilní aplikací pro Android i iOS.

Napojení na Dropbox a Google Drive.


Preview 

Nástroj pro plánování Instagramových příspěvků. Tato aplikace je velice jednoduchá a hravá a nabízí mnoho možností. Plánování pro fotky, videa, stories i karusely. Základní analytiku příspěvků, ale i hashtagů.

Aplikace je jedinečná díky tématickým filtrům a motivům, díky kterým budou vaše příspěvky pro Instagram jednotné (např. bílá, barevná, tropická, náladová) - některé jsou dostupné zdarma, ale další jsou placené.

Pouze jako mobilní aplikace pro Android i iOS zdarma.

Napojení na Dropbox a Google Drive.

www.thepreviewapp.com
www.thepreviewapp.com

Redakční kalendář

Výhoda redakčních kalendářů je možnost naplánovat si obsah, který chcete publikovat na sociálních sítích. A to ne jen týden dopředu, ale i měsíc či více.

Díky možnosti si vše přehledně zapsat, hrozí menší nebezpečí, že budete odbočovat od své obsahové strategie.

Vytvořila jsem pro vás šablonu (ke stažení zde) pomocí nástroje Excel, kterou si můžete stáhnout a podle toho, jak vám to bude vyhovovat ji dále upravovat.

A co v ní vlastně najdete:

  1. Týdenní plán aktivity - zde si označte dny, ve kterých chcete publikovat na určitých sociálních sítích.

  2. Týdenní plán obsahu - tato šablona je o mnoho podrobnější a můžete si zde už vyplnit i typ obsahu a přesnou dobu publikování. Přidala jsem i základní hodnocení pro jednotlivé příspěvky.

  3. Vyhodnocení - jednoduchá přehledná tabulka jednotlivých metrik.

  4. Roční vyhodnocení metrik.

Tabulky si určitě upravte podle toho, jak budou vyhovovat vám. Není nutné se jich striktně držet.


Autor: Monika Slováčková